martes, 11 de febrero de 2014

A big and mean greenskin, the Orc Big Boss

Aún no han pasado los tres días de gracia de la campaña de HeroQuest en Lánzanos y ya hay una novedad más, las imágenes del trabajo en curso del Gran Jefe Orco, uno de los monstruos únicos que intentarán que los aguerridos aventureros que se adentren en la mazmorra no salgan con vida.

¿Y qué es un "monstruo único"? Pues enemigos con nombre propio y una hoja de personaje similar a la de los aventureros, es decir, que podrán realizar acciones especiales o llevar equipo adicional, tendrán varias heridas y en pocas palabras serán unos cabrones de mucho cuidado. Las demás miniaturas incluidas en esta categoría serán los dos vampiros, la Reina araña, el Brujo del Caos Primordial, She, el Jefe goblin o la Gran sierpe, entre otros.
And now let’s move on to the miniature, the Orc Big Boss, one of the unique monsters from the basic box. Wait a second… Unique monster? What does it mean? Clear enough, isn’t it? They are enemies with full names that, as such, will have their own monster sheets with control wheels similar to those owned by the adventurers. This was another surprise we were keeping to ourselves, but we can’t keep our mouths shut when we know a good secret… Can you blame us for that? 
The Orc Big Boss is bulky and brutal, that are just the required virtues to become the leader of a whole orc clan worthy of that name. Under him, literally one head below him, there are the 8 orc warriors that follow him in all his raids: a couple of crossbowmen (orc high tech, masters of recycling), another pair with two-handed weapons and the remaining four with a combination of short swords, shields and any other thing that helps in their bloodthirsty plans.